Erasmus+ Mentorhálózat

A Tempus Közalapítvány közel három évtizedes szakmai munkája során mindig is kiemelt figyelmet fordított arra, hogy a köznevelés és szakképzés területén működő intézményeket közelebb hozza a nemzetköziesítés adta lehetőségekhez és ezáltal az Erasmus+ programhoz, amely ajtót nyit számukra  a nemzetközi tapasztalatszerzés világához. Ennek érdekében 2024-ben elindult az Erasmus+ Mentorhálózat

Az Erasmus+ Mentorhálózat kiemelt céljai

A Mentorhálózat fő célkitűzése, hogy a sikeres pályázatokkal és a források kihasználásával minél több pedagógus és oktató élhessen az Erasmus+ program nyújtotta egyedülálló lehetőséggel, amely elősegítheti az intézmény, a pedagógus és oktató munkatársak, valamint a diákok fejlődését.  

Támogatást nyújt a magyarországi köznevelési és szakképző intézmények számára, segít a nemzetköziesítés megteremtésében és hozzájárul a két szektor innovatívabbá válásához.

hatalmas puzzle elemeket kirakó emberek ábrázolása grafikusan vagy szakmákat bemutató grafikus emberábrázolások

Információt és támogatást biztosít a folyamatos fejlődésre törekvő pedagógusok és oktatók számára.

Közelebb hozza a világpolgárként való gondolkodást az intézmény diákjaihoz, hogy a nemzetközi környezet természetessé váljon a számukra.

Az Erasmus+ Mentorhálózat Pilot program

2024. február 1-jén indult el az Erasmus+ Mentorhálózat pilot programja, amely 2024. november 30-ig tart. A közel egy éves pilot remek lehetőséget biztosít arra, hogy a későbbiekben gyakorlati tapasztalatok alapján lehessen meghatározni a mentorok feladatait, valamint kirajzolódjanak a Mentorhálózat kihívásai, illetve a hosszútávú működéséhez szükséges feltételek.  

Ezért meghatározott kritériumrendszer alapján került kiválasztásra az a nyolc mentor, akik az elmúlt évek során szerzett tapasztalataik, szakmai felkészültségük és a nemzetköziesítésben való jártasságuk alapján, helyi szinten megkérdőjelezhetetlen szereplői a köznevelés és a szakképzés világának. 

A tervek szerint a Mentorhálózat pilot programot a közeljövőben, egy minden vármegyében, legalább egy mentorral, külön-külön működő mentorhálózat fogja felváltani, amely az adott vármegye teljes a köznevelési és szakképzési intézmények munkáját fogja segíteni.