Kalandjaink Tommal
Ki volt Mark Twain? Miről híres? Valóban így hívták? Mikor és hol élt? Hol található a Mississippi folyó? Ki az a Tom Sawyer? Milyen izgalmas kalandokban volt része? Ilyen és hasonló kérdésekre kaptak választ az emelt szintű angolos csoportban tanuló 5. osztályos diákok, miközben feldolgoztuk angolórán Mark Twain The Adventures of Tom Sawyer (Tom Sawyer kalandjai) című könnyített olvasmányát (graded reader, OUP, 2016) a bookcreator oldal felhasználásával.
Debreceni Árpád Vezér Általános Iskola
4032 Debrecen, Böszörmányi út 150-152.
Bemutatkozás
Közreműködők
--
--
A MÓDSZERTANI ÖTLET BEMUTATÁSA
A módszertani ötlet részletes bemutatása (absztrakt)
Megismerkedtünk Mark Twainnel, az amerikai íróval és Tom történetével. A mű hat fejezetből áll, melyeket egyesével meghallgattunk a tanórákon közösen. Majd néhány egyszerű ellenőrző kérdéssel megbizonyosodva arról, hogy történet főbb eseményeit megértették a diákok, többféle változatos feladatot oldottak meg, melyek produktumai bekerültek a bookcreator.com oldalon található, általam létrehozott „üres” e-könyvekbe. A tanulók többnyire párokban dolgoztak, ilyen formában töltöttek meg tartalommal egy-egy könyvet, melyben elkészíthették a szereplők avatar képét, a fejezetek kulcsszavaiból szófelhőt alkothattak, miniszótárban rögzíthették az új lexikai egységeket, de jigsaw puzzle-t is létrehozhattak belőlük társaik részére. Mindig nagy izgalommal tekintették meg egymás munkáját, néha kritikus megjegyzést is téve arra, amivel nem értettek egyet. A Tom kalandjait követő projekt végső produktuma tehát minden pár esetében egy-egy e-könyv lett, mely tartalmazza az egyes fejezetekhez kapcsolódó munkáik eredményét, a nem éppen mintagyerekkel töltött idő hozadékát. (A borítókép az Oxford Kiadó könnyített olvasmányának címlapja.)
A módszertani ötlet megvalósításának pedagógiai céljai
A módszertani ötlet megvalósításának többféle célja is volt. Elsősorban a nyelvi készségek, azaz az olvasott, hallott szöveg értésének, az írás- és a beszédkészségnek a fejlesztése állt a középpontban. A szókincs gyarapításán túl új lexikai ismeretek szerzése, a lényegkiemelés, önálló véleményalkotás, a különféle digitális alkalmazások (canva, avatarmaker, wordart, tarsiamaker, learningapps, redmenta, stb.) megismerése és célszerű használata is fontos célként jelent meg. Természetesen a feldolgozás során szerzett pozitív élmények által az olvasás, az idegen nyelven történő olvasás megszerettetése is lényeges eleme volt a projektnek.
Segédanyagok
Bejelentkezés szükséges!
Az ötlet teljes tartalmának megtekintéséhez bejelentkezés szükséges. Ha már létezik regisztrációja a Tempus Közalapítványnál kattintson ide a bejelentkezéshez. Ha még nem regisztrált saját fiókot, ide kattintva megteheti!