The Lost City of Code – Atlantis - #petrikcodeweek2023
A #petrikcodeweek, mely iskolánk védjegyévé vált és országos elismerést ért el az évek alatt, kiemelt célja a kódolás körüli mítosz lebontása és hogy minél több lány tanulót vonjunk be a programba. Ebben a tanévben a témánk Atlantis eltűnt városának megépítése volt: rejtélyének dekódolása, egy sor offline, online, algoritmikus gondolkodást igénylő izgalmas feladattal és kihívással.

BMSZC Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Technikum
1146 Budapest, Thököly út 48-54.
Bemutatkozás
Közreműködők
Guth Gabriella, Duschák Zsuzsanna, Villányi Eszter
Intézményünkben immár évek óta egy lelkes kis tanári csapat szervezi a tanév két digitális eszközökkel megtámogatott témahetét, a Kódolás hetét és a Digitális Témahetet. Mindannyian angol szakos és női tanárok vagyunk, ezzel is erősítve azt a tévhitet hogy a programozás az valami olyasmi, amit informatikusok és férfiak tudnak.
A MÓDSZERTANI ÖTLET BEMUTATÁSA
A módszertani ötlet részletes bemutatása (absztrakt)
Sokan megriadnak a “kódolás” szó hallatán és az informatika világán kívül máshol el sem tudják képzelni, hol van még jelen, illetve úgy gondolják, ez olyasmi amihez csak az infósok értenek. Mi a Petrikben már hatodik éve cáfolunk rá erre a tévhitre. Nagy büszkeségünkre a korábbi évek törekvéseinek hála, az idei témahétre a „helyek” 45 perc alatt elfogytak, és ismét 25% feletti lett a résztvevő lányok aránya, beleértve a szervezőtanárokat és diákokat. Külön öröm, hogy a Kódolás Hetének szervezői között is abszolút nőuralom van, és a szervezők nagyrésze nem informatika szakos kolléga. Nagyon örültünk ismét a nem informatikus diákoknak, akiknek sokszor talán fogalmuk sem volt, mi vár rájuk a héten.
A módszertani ötlet megvalósításának pedagógiai céljai
A témahét kiemelt célja már évek óta a kódolás körüli mítosz lebontása és hogy minél több lány tanulót vonjunk be a programba – úgy, hogy az algoritmikus gondolkodás köré épülő tevékenységeket egy tematikus, tantárgyközi, problémamegoldásra fókuszáló témahétté építjük. Kiemelt céljaink voltak: - Interdiszciplinaritás előmozdítása és a Kódolás Hete kiterjesztése témahétté: A programozást összekapcsolni a tanított ágazatokkal és tantárgyakkal, hogy minden diák betekintést nyerjen a kódolás világába. Megmutatni, hogy mennyire jelen van a valós életben is, lásd főzés. - Kreativitás és problémamegoldás fejlesztése: A diákok kreatív feladatok révén gyakorolják a problémamegoldást, csapatban, ismeretlen feladatokkal. - Együttműködés és csapatmunka ösztönzése: A csoportos feladatok segítették a diákokat az együttműködésben és a közös célok elérésében. - Motiváció növelése: A programozás élményszerű és gyakorlati bemutatása révén növelni a diákok érdeklődését és motivációját, mindemellett olyan külön feladatokat kaptak, amelyek nem feltétlenül digitális jártasságot igényeltek, így sikerült egyensúlyban tartanunk a nem informatikus és az informatikus versenyző diákok részvételi esélyeit.
Segédanyagok
Bejelentkezés szükséges!
Az ötlet teljes tartalmának megtekintéséhez bejelentkezés szükséges. Ha már létezik regisztrációja a Tempus Közalapítványnál kattintson ide a bejelentkezéshez. Ha még nem regisztrált saját fiókot, ide kattintva megteheti!