Bevált eszközök és újító technikák a hatékony eredménykommunikációhoz

Pályázati tippek 5 lépésben.

blogolás borítókép
Bevált eszközök és újító technikák a hatékony eredménykommunikációhoz

1. Kezdjük az alapoknál - Tervezzünk előre!

Érdemes úgy felépíteni a kommunikációs tervünket, hogy a projekt előtt, a megvalósulás közben és a lezárás után is hírt adjunk magunkról.

3 TIPP TERVEZÉSHEZ

  • Határozzuk meg a projekt célcsoportját! Kinek, mikor és mit szeretnénk kommunikálni? Ismerjük meg a célcsoport igényeit, hogy minél konkrétabban megfogalmazhassuk, kik is ők. Például, a „fiatalok”, mint célcsoport elég tág fogalom, de a „helyi általános iskolában tanuló 11. évfolyamos diákok” már egy jó megközelítés lehet. 
  •  Fogalmazzuk meg a kulcsüzenetet! Próbáljuk meg minél tömörebben és rövidebben megtenni, mindeközben higgyünk a projekt hasznosságában és sikerében, hiszen ezt kell átadnunk másoknak is!
  •  Találjuk meg a megfelelő stílust! Nagyon fontos, hogy a projektünkről való kommunikáció során legyünk közérthetőek. Válaszoljunk a Ki? Mikor? Mit? Hol? Miért? kérdésekre.

A tervezésben sokat segíthet a gyakorlati munkalapunk.

2. Blogolni menő!

Nemcsak azért jó blogot indítani, mert nagyszerű időtöltés, amelyen keresztül kibontakoztathatjuk íráskészségünket és kreativitásunkat, de felhívhatjuk általa a figyelmet azokra az ügyekre is, amik igazán fontosak nekünk – például az Erasmus+ projektünkre!

3 TIPP BLOGOLÁSHOZ

  • Tüntessük fel jól látható helyen a projekt legfontosabb adatait (intézmény neve, projekt címe, koordinátor neve, pályázattípus) és elérhetőségeinket (e-mail-cím), hogy ha valaki megosztaná a bejegyzésünket vagy fel szeretné venni velünk a kapcsolatot, könnyen megtehesse.
  • Alkalmazzuk a 2:1 arányt, miszerint háromból kettő bejegyzés legyen szakmai, egy pedig személyes!
  • Legyen ütemtervünk arra, hogy milyen gyakorisággal írunk bejegyzéseket, és tartsuk is be, így az olvasóink is tudni fogják, mikor érkezik új tartalom.

3. A kamera forog!

A közösségi média legnépszerűbb tartalomtípusává vitathatatlanul a videók váltak az elmúlt időszakban. Nem véletlen, hogy megannyi online felület és alkalmazás épül a rövid, ám annál tartalmasabb kisfilmekre. Az Erasmus+ projekttermékek és eredmények népszerűsítésének is nagyszerű módja lehet a videós tartalmak készítése és megosztása.

  • Határozzuk meg a célt! Projektbemutató, hangulatvideó, interjú vagy animált prezentáció? Oktató jelleggel vagy inkább szórakoztatás céljából vesszük fel a jeleneteket? Ha tudjuk a videó legfőbb célkitűzését, az már fél siker, hiszen annak mentén kezdhetjük meg a forgatást és válaszhatjuk ki a szükséges eszközöket, elemeket.
  • Dobjuk fel vágóképekkel! Elengedhetetlen, hogy megmutassuk azt, ami elhangzik egy videóban. Lehetőség szerint készítsünk helyszíni felvételeket is a forgatás során!
  • Figyeljünk a hangra! A hang minősége kulcskérdés, ezért használjunk mikrofont a forgatáskor és próbáljuk minimálisra csökkenteni a háttérzajokat.

4. Oszd meg és uralkodj!

Napjaink uralkodó kommunikációs csatornájává a közösségi média vált, viszont amilyen egyszerűnek tűnhet elsőre a felületek használata, olyan könnyű elveszni a részletekben. Nehéz megragadni a felhasználók figyelmét, megtartani pedig igazi kihívást jelent még a marketing szakembereknek is.

  • Fektessünk le biztos alapokat a projektet illetően, mielőtt létrehoznánk egy oldalt, és gondoljuk át a következő kérdéseket. Kiket szeretnénk megszólítani? Mit szeretnénk kommunikálni? Mi a projektünk kulcsüzenete? Kit szeretnénk bevonni a projektcsapatból a közösségi média menedzsmentbe, ki tud nekünk segíteni?
  •  Ismerjük meg a célközönségünket! Elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk stílusukkal, szokásaikkal és alapvető demográfiai adataikkal is, hogy a kellő időben és formában tudjunk posztolni.
  • Használjunk képeket és videókat! A statisztikák szerint a felhasználók nem rajonganak a hosszú, egybefüggő szövegekért, általában nem olvassák végig a tagolatlan tartalmakat. A képek és videók viszont felkeltik a figyelmet: a kreatív, jó minőségű vizuális anyagokkal visszanyerhetjük követőink lelkesedését.

5. Használjuk a sajtót!

A jó hír, hogy bármiből lehet jó hír! Azonban érdemes szem előtt tartani néhány szempontot, ha a sajtót is bevonnánk kommunikációs tevékenységünkbe.

  • Ilyen például a hírérték, vagyis: minél aktuálisabb egy történés és minél közelebb történik hozzánk, annál érdekesebb.
  • Érdemes egy felelős munkatársat kiválasztani a csapatból, akihez a sajtós feladatok tartoznak, hogy összefogja ezt a vonalat.
  • Minden anyagunknál tartsuk szem előtt, miért lehet érdekes mások számára, mit tanulhatnak belőle.

Nemzeti irodaként a Tempus Közalapítvány is segít a projektek eredménykommunikációjában. Várjuk beszámolóját az erasmushirek@tpf.hu e-mail címen


A cikk eredetileg a Pályázati Pavilon 2023-as számában jelent meg. Hasonló tartalmakért lapozza fel online kiadványunkat vagy töltse le magazinunkat PDF-ben!