Bee the Universe!

"Bee the Universe!" című eTwinning projektet a beporzók iránti érdeklődés inspirálta. A cél az volt, hogy felkeltsük a tanulók érdeklődését a téma iránt, majd elköteleződjenek és lépéseket tegyenek azok védelméért. A módszertana interaktív és kreatív projektalapú tanulási folyamatra épül. A projekt során a tanulók különböző digitális eszközök (Padlet, Google Slides, Canva, stb.) segítségével kutatnak. A módszer rugalmasan alkalmazható különböző tantárgyakban és oktatási keretekben.

A Bee the Universe! borítóképe
Az ötletgazda: Pap Andrea

Pétervásárai Tamási Áron Általános Iskola

3250 Pétervására Szabadság tér 12.

Pap Andrea Anikó vagyok 2007-ben szereztem angol-magyar szakos tanári diplomát az egri Eszterházy Károly Főiskolán. A főiskola elvégzése után a Lenkey János Általános Iskola Egerszóláti Tagiskolájában tanítottam. 2008-2009-ben angoltanári mesterképzésben vettem részt ugyancsak az Eszterházy Főiskolán. 2009 szeptemberében kezdetem tanítani a Pétervásárai Tamási Áron Általános Iskolában, jelenleg is itt dolgozom. Folyamatosan figyelemmel követem a megújuló pedagógiai módszereket, számos szakirányú továbbképzésen igyekeztem elsajátítani az új tudáselemeket és alkalmazni azokat a mindennapi tevékenységben. Többek között elvégeztem: Egyéni bánásmód, differenciált képességfejlesztés az iskolában, Projektpedagógia, Komplex Alapprogram, IKT eszközök használata, Tehetséggondozás a kreativitás tükrében. Olyan továbbképzésen is részt vettem, amelyek színesítették kompetenciáimat: Gyalogos vándortáborvezető, Színháziskola, Fenntarthatósági témahét 2020-pedagógusképzés, Robotika, Zöld Föld nevelési-oktatási program, Horgászvizsga. Több iskolai és tanodai programban tevékenykedtem és tevékenykedem. Rendszeresen valósítok meg eTwinning projekteket 2017 óta, sok projekt nemzeti, európai minősítést kapott. 2019 óra rendszeresen írok Erasmus pályázatokat és koordinálom is azokat, melyeknek fő témakörei az IKT, fenntarthatóság és az idegen nyelvek. Városomban a Túraszakosztály vezetője vagyok, tavaszi és őszi túrákat valósítok meg. Az iskolában horgászszakkört vezetek. 2023-ban spanyol nyelvből is nyelvvizsgáztam B2-es szinten. A Pénz7-et és a Fenttarthatósági Témahetet koordinálom az intézményünkben. A Prosuli weboldalán több ingyenes kurzusom van digitális eszközök használatával kapcsolatosan pl. genially, padlet, pop-up quizek, seppo, stb. 2023-ban Apáczai-díjban és a Hatvani Tankerület dicséretében részesültem. 2024-ben Sulinetwork- díjban részesültem.
Közreműködők neve:

Duygu AKTUG AYDIN, Marion Cutajar

Közreműködők rövid bemutatkozása:

Duygu AKTUG AYDIN tanárnő Yenifoça Reha Midilli Ortaokulu (Törökország) tanára. Angol nyelvet tanít, több sikeres eTwinning projekt megvalósítója. A projektmódszert rendszeresen alkalmazza. 12-15 éves korosztállyal dolgozik. Marion Cutajar a St Jeanne Antide School (Málta) igazgatónője. Több éves eTwinning gyakorlattal rendelkezik. Folyamatosan bővíti digitális ismereteit. Fontos számára, hogy intézménye bekapcsolódjon nemzetközi projektekbe. eTwinning mellett Erasmus projektek is futnak az intézményben. 6-10 éves diákok látogatják az intézményt.

A MÓDSZERTANI ÖTLET BEMUTATÁSA

A módszertani ötlet részletes bemutatása (absztrakt)

A beporzók fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni. A fiatal generáció figyelmét is fel kell erre hívni, mert „A Földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön”, ahogy David Brower örökérvényű mondata is alátámasztja ezt. Ez a módszertani ötlet egy projektalapú tanulási folyamatra épül, amelynek központi témája a beporzók ökológiai jelentősége és védelme. A "Bee the Universe!" eTwinning projekt keretében a diákok különböző digitális eszközökkel dolgoznak együtt, hogy interaktív módon fedezzék fel a beporzók világát, és felhívják a figyelmet ezeknek az élőlényeknek a fontosságára. A projektmunka során számos tevékenység színesítette a palettát. Projekt célja: 1. Tudás és tudatosság növelése: A diákok megismerik a beporzók biológiai és ökológiai szerepét, valamint a fenyegetéseket, amelyekkel szembesülnek. 2. Digitális készségek fejlesztése: A projekt során használt digitális eszközök (Padlet, Google Slides, Canva, YouTube) segítségével a tanulók fejlesztik digitális írástudásukat és kreatív készségeiket. 3. Együttműködés és közösségépítés: A tanulók vegyes csoportokban dolgoznak, így nemcsak együttműködési készségeiket fejlesztik, hanem egy globális közösség részévé is válnak. 4. Kreativitás és önkifejezés: A diákok saját logókat, képregényeket és videókat készítenek, amelyek lehetőséget adnak számukra, hogy kreatív módon fejezzék ki a tanultakat.

A módszertani ötlet megvalósításának pedagógiai céljai

A "Bee the Universe!" eTwinning projektben használt módszertani ötletek a következőképpen társíthatók az alkalmazott eszközökhöz és tevékenységekhez : - Ismerkedés és bemutatkozás ("Who are we?") - Padlet használata: Módszertani ötlet: Online kollaboráció és közösségépítés. A Padlet lehetőséget ad a résztvevőknek, hogy bemutatkozzanak, megosszák egymással érdeklődési köreiket, így elősegítve a projekt kezdetén a közösség kialakulását. -Logó készítése ("Creating Logos"): Módszertani ötlet: Kreatív gondolkodás és vizuális kommunikáció fejlesztése akár kézzel, akár digitálisan. A logók készítése során a tanulók megismerik az arculattervezés alapjait, valamint gyakorolják a vizuális elemek használatát az ötleteik kifejezésére. -Tudásmegosztás és prezentáció ("Who are the pollinators?") - Google Slides használata: Módszertani ötlet: Digitális történetmesélés és kollaboráció. A tanulók közösen dolgoznak a tantermük virtuális berendezésén. Kialakítanak egy olyan helyet, ahol megoszthatják kutatásaikat a beporzókról, gyakorolva ezzel a digitális eszközök használatát és a csoportmunka alapelveit. -Szavazás és döntéshozatal ("Voting") - Google Survey használata: Módszertani ötlet: Demokratikus döntéshozatal és véleményalkotás. A Google Survey lehetővé teszi, hogy a résztvevők közösen döntsenek a projekt LOGO kérdésében, mely a projekt egészét szimbolizálja majd. -Utazás a világ körül: beporzók keresése ("A Journey around the world → looking for pollinators") - Canva és mentor tanárokkal való közös munka. Módszertani ötlet: Felfedező tanulás és csoportmunka. A Canva használatával a tanulók vizuálisan is bemutathatják felfedezéseiket, miközben a mentor tanárok irányításával együtt dolgoznak a különböző részfeladatokon, ami elősegíti a csoportos tanulást és a problémamegoldó készségeket. A munka különböző tanulócsoportok együttműködésével valósul meg. Ezek az ötletek segítenek a tanulók aktív részvételének előmozdításában és a digitális eszközök kreatív használatában.

Segédanyagok

Bejelentkezés szükséges!

Az ötlet teljes tartalmának megtekintéséhez bejelentkezés szükséges. Ha már létezik regisztrációja a Tempus Közalapítványnál kattintson ide a bejelentkezéshez. Ha még nem regisztrált saját fiókot, ide kattintva megteheti!