Bee the Universe!
"Bee the Universe!" című eTwinning projektet a beporzók iránti érdeklődés inspirálta. A cél az volt, hogy felkeltsük a tanulók érdeklődését a téma iránt, majd elköteleződjenek és lépéseket tegyenek azok védelméért. A módszertana interaktív és kreatív projektalapú tanulási folyamatra épül. A projekt során a tanulók különböző digitális eszközök (Padlet, Google Slides, Canva, stb.) segítségével kutatnak. A módszer rugalmasan alkalmazható különböző tantárgyakban és oktatási keretekben.
Pétervásárai Tamási Áron Általános Iskola
3250 Pétervására Szabadság tér 12.
Bemutatkozás
Közreműködők
Duygu AKTUG AYDIN, Marion Cutajar
Duygu AKTUG AYDIN tanárnő Yenifoça Reha Midilli Ortaokulu (Törökország) tanára. Angol nyelvet tanít, több sikeres eTwinning projekt megvalósítója. A projektmódszert rendszeresen alkalmazza. 12-15 éves korosztállyal dolgozik. Marion Cutajar a St Jeanne Antide School (Málta) igazgatónője. Több éves eTwinning gyakorlattal rendelkezik. Folyamatosan bővíti digitális ismereteit. Fontos számára, hogy intézménye bekapcsolódjon nemzetközi projektekbe. eTwinning mellett Erasmus projektek is futnak az intézményben. 6-10 éves diákok látogatják az intézményt.
A MÓDSZERTANI ÖTLET BEMUTATÁSA
A módszertani ötlet részletes bemutatása (absztrakt)
A beporzók fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni. A fiatal generáció figyelmét is fel kell erre hívni, mert „A Földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön”, ahogy David Brower örökérvényű mondata is alátámasztja ezt. Ez a módszertani ötlet egy projektalapú tanulási folyamatra épül, amelynek központi témája a beporzók ökológiai jelentősége és védelme. A "Bee the Universe!" eTwinning projekt keretében a diákok különböző digitális eszközökkel dolgoznak együtt, hogy interaktív módon fedezzék fel a beporzók világát, és felhívják a figyelmet ezeknek az élőlényeknek a fontosságára. A projektmunka során számos tevékenység színesítette a palettát. Projekt célja: 1. Tudás és tudatosság növelése: A diákok megismerik a beporzók biológiai és ökológiai szerepét, valamint a fenyegetéseket, amelyekkel szembesülnek. 2. Digitális készségek fejlesztése: A projekt során használt digitális eszközök (Padlet, Google Slides, Canva, YouTube) segítségével a tanulók fejlesztik digitális írástudásukat és kreatív készségeiket. 3. Együttműködés és közösségépítés: A tanulók vegyes csoportokban dolgoznak, így nemcsak együttműködési készségeiket fejlesztik, hanem egy globális közösség részévé is válnak. 4. Kreativitás és önkifejezés: A diákok saját logókat, képregényeket és videókat készítenek, amelyek lehetőséget adnak számukra, hogy kreatív módon fejezzék ki a tanultakat.
A módszertani ötlet megvalósításának pedagógiai céljai
A "Bee the Universe!" eTwinning projektben használt módszertani ötletek a következőképpen társíthatók az alkalmazott eszközökhöz és tevékenységekhez : - Ismerkedés és bemutatkozás ("Who are we?") - Padlet használata: Módszertani ötlet: Online kollaboráció és közösségépítés. A Padlet lehetőséget ad a résztvevőknek, hogy bemutatkozzanak, megosszák egymással érdeklődési köreiket, így elősegítve a projekt kezdetén a közösség kialakulását. -Logó készítése ("Creating Logos"): Módszertani ötlet: Kreatív gondolkodás és vizuális kommunikáció fejlesztése akár kézzel, akár digitálisan. A logók készítése során a tanulók megismerik az arculattervezés alapjait, valamint gyakorolják a vizuális elemek használatát az ötleteik kifejezésére. -Tudásmegosztás és prezentáció ("Who are the pollinators?") - Google Slides használata: Módszertani ötlet: Digitális történetmesélés és kollaboráció. A tanulók közösen dolgoznak a tantermük virtuális berendezésén. Kialakítanak egy olyan helyet, ahol megoszthatják kutatásaikat a beporzókról, gyakorolva ezzel a digitális eszközök használatát és a csoportmunka alapelveit. -Szavazás és döntéshozatal ("Voting") - Google Survey használata: Módszertani ötlet: Demokratikus döntéshozatal és véleményalkotás. A Google Survey lehetővé teszi, hogy a résztvevők közösen döntsenek a projekt LOGO kérdésében, mely a projekt egészét szimbolizálja majd. -Utazás a világ körül: beporzók keresése ("A Journey around the world → looking for pollinators") - Canva és mentor tanárokkal való közös munka. Módszertani ötlet: Felfedező tanulás és csoportmunka. A Canva használatával a tanulók vizuálisan is bemutathatják felfedezéseiket, miközben a mentor tanárok irányításával együtt dolgoznak a különböző részfeladatokon, ami elősegíti a csoportos tanulást és a problémamegoldó készségeket. A munka különböző tanulócsoportok együttműködésével valósul meg. Ezek az ötletek segítenek a tanulók aktív részvételének előmozdításában és a digitális eszközök kreatív használatában.
Segédanyagok
Bejelentkezés szükséges!
Az ötlet teljes tartalmának megtekintéséhez bejelentkezés szükséges. Ha már létezik regisztrációja a Tempus Közalapítványnál kattintson ide a bejelentkezéshez. Ha még nem regisztrált saját fiókot, ide kattintva megteheti!